pondělí 5. srpna 2013

Z dovolené /4

Naprosto mě okouzlil Piran! Jedná se o prastaré námořní město. Bylo založeno již v antických dobách. Stalo se součástí Byzantské říše, poté majetkem Benátek, pak patřilo k Rakousku, 1954 připadlo Jugoslávii... Má italský nádech i šmrnc, úzké uličky plné sušícího se prádla, restaurace lákající vůní ryb, svého slavného rodáka - houslového virtuóza Giuseppe Tartiniho a také moře.

Pranýř.

Při hře v šachy plyne život v Piranu poklidně.

Moc se mi líbilo také v italském Terstu. V obchodech jsem záviděla bohatý výběr olivových olejů, výrobků z rajčat, chlazených těstovin...ach jo.
Pozn.: Babičky tam byly oblečené velmi šmrncovně. Líbily se mi.



V Terstu jsme doslova zakopávali o kavárny a kavárničky s posezením venku. Nejvíce mě zaujala tato čokoládovna. Neměla množství malých stolků jako všechny ostatní, ale naopak jeden jediný veliký. Hosté seděli hezky pohromadě a poklidně četli noviny či naopak živě diskutovali.


Ve Škocjanské jeskyni bylo spoustu turistů, nekonečného prostoru, hloubek i výšek a také rodiny netopýrů, jež nám pískaly nad hlavami.

Hříšníky jednou pohltí ďáblův chřtán:-) Freska v kostele sv. Petra v Begunji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...