čtvrtek 14. března 2013

Duhový dort

Trocha kýče a éček čas od času nikomu neuškodí, proto jsem se rozhodla upéct kamarádce k 25. narozeninám duhový dort. Skvěle zpracovaný recept najdete u CHEZ Lucie.


Postupovala jsem přesně podle jejích pokynů a vše perfektně vyšlo. Jen krému jsem připravila o něco víc, protože mám vždycky strach, že mi nebude stačit a tudíž se mi nepodaří hezky zahladit a zakrýt povrch.

Chystám se koupit si kvalitní potravinářské barvy...protože je ale zatím nemám, použila jsem obyčejné práškové potravinářské barvivo, pytlíček za cca 5,- Kč. Podařilo se mi s ním vytvořit vcelku zářivé barvy a také namíchat fialovou.

Dort jsem ozdobila marcipánovou duhou. Koupila jsem váleček marcipánu, který běžně seženete, rozkouskovala ho a obarvila stejnými barvami jako těsto. Duhu jsem připevnila pomocí párátek.

Ty bílé kupky kolem duhy jsou samozřejmě mraky, mračna, oblaka...mám podezření, že k jejich identifikaci je zapotřebí značná dávka dětské představivosti, neboť jediným člověkem, který je rozpoznal, byla moje desetiletá sestra.

Pokud chvátáte, může se stát, že zapomenete přežehlit ubrus... Jenže mnohem důležitejší pro vás je, že dort přežil cestu tramvají.

Pod nenápadným bílým povrchem se vyloupne barevné tornádo, jenž nikdo nečeká! Někteří se dokonce lehce obávají tolik barev najednou pozřít.

Stojí za to vygooglit si obrázky "rainbow cake".

4 komentáře:

  1. Já jsem taky poznala mraky : ))
    Těším se na další příspěvky.

    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jupí, hned se mi o chlup zvedlo cukrářské sebevědomí:-)

      Vymazat
  2. Joooo! Tak to je přesně ono! Dort se mi šíleně moc líbí! Duha je fantastická a tam kde je marcipán a krém, tam si vždy pochutnám. ;-) Ale co mne naprosto nadchlo, tak vnitřek dortu!!!! Miluji tyto barevné dorty, ještě tedy nikdy jsem je neochutnala, tak jako Makronky a toužím po jejich chuti, ale šíleně ráda se na ně dívám na fotkách a typuji si jakou musejí mít lahodnou chuť. :-)
    Jsi nesmírná šikulka a kamarádka musela mít z dortu ohromnou radost. :-)
    Jasněnko přeji ti krásný nastávající týden. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nešetřila citrónovou kůrou, protože jsem se bála, aby nebyla barviva cítit. Ale bylo to ok, byl to moc chutný dort vonící a chutnající po citrónovém aroma.
      Díky:-)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...