pondělí 21. ledna 2013

O víkendu



...jsme byli nakrmit vltavské racky. Byl to veselý zážitek. Kousky starého pečiva jsme vyhazovali nad sebe do vzduchu a rackové i racci je chytali za letu, předváděli při tom nejroztodivnější letecké kreace a výkony a vzájemně na sebe pokřikovali. Kam se hrabe krmení kachen, které pečivo vcelku spořádaně pojídají z vodní hladiny.

Pár pracovních momentek jídel:

Upekla jsem dukátové buchtičky s vanilkovým krémem. Stále peču podle receptu Kluků v akci. Neměla jsem špaldovou mouku, tak jsem použila jemně mletou žitnou a i s ní byla chuť buchtiček skvělá.

 K večeři jsem upekla kápie podle Hanky Michopulu. Měly poměrně tvrdou slupku, ale po upečení šla dobře sloupnout.
Jedli jsme k nim pečivo, které jsem prohřála v troubě a potřela ho směsí olivového oleje, čerstvé majoránky (vcelku úspěšně přezimuje holka šikovná v chladné místnosti a zlehka obrůstá novými lístky) a nakrájeného česneku.
Nakonec velmi dobrá pórková polévka vichyssoise, která ve studeném počasí, jenž vládlo za okny, pohladila na duši i na těle. Recept je z Apetitu. Neozdobili jsme ji pažitkou ani pórkem, ale malými kousky opražené slaniny a kostičkami chleba opečených v jejím výpeku.

3 komentáře:

  1. První fotka je přímo ukázková.
    Buchtičky vypadají nádherně a voňavě.
    A papriky brzo upeču. Zdravím. Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Vlastně nemám žádnou fotku racků, kde by alespoň jeden nebyl máznutý:-)
    Děkuji za hezký komentář a také zdravím.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jasněnko,
    když se dívám na fotku racků, tak si hned připomenu dětství, kdy jsme byli v Německu a tam jich bylo hojně. :-)
    Vůbec jsi před nimi nesměla jíst, byli tak drzí, že ti jídlo kradli rovnou z ruky! :-)
    No a buchtičky, tak to je nádhera a mňamka a ta paprika mě naprosto okouzlila, recept musím opsat a musíme si je udělat. :-)
    Přeji ti krásný víkend. :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...