neděle 1. července 2012

Neopouštěj staré známé pro nové

zvláště když jsou momentálně v nouzi.
Možná mají paměť jako slonové,
každé ráno tesknota je vzbouzí.

Neopouštěj staré věci pro nové,
i když barva šediví a prýská,
byly kdysi lesklé, byly chromové,
a teď se jim na smetišti stýská.

Opravdu se jedná o toho samého psa - po několika hodinách usilovné práce.
 Aneb jak jsem vrátila původní krásu jednomu psovi, jehož stáří je zhruba 35 let. Dlouhých 25 let čekal v prachu na půdě, až si ho jeho původní majitel vyzvedne a opráší vzpomínky. Já mu následně oprášila kožich a provedla další nezbytné úpravy a opravy...

Protržené levé oko.

Rozpáraná záda.

Rozhodla jsem se, že psovi vyměním i náplň. Kousky molitanu již byly hodně zničené a drolily se.





Vyprala jsem ho v pračce a kožich mu ošetřila aviváží.

Nakonec jsem mu chlupy načechrala i v sušičce.

Zničené oko z rubové strany.

Opravené oko z rubové strany. Opravila jsem obě oči, získala jsem starší bílý filc, který dobře barevně pasoval, protože nebyl zářivě bílý. Tato činnost byla spolu s dolováním molitanu nejnáročnější.

Pes měl po těle různé trhliny, tuto se již kdysi někdo pokusil sešít.

Já ji rozpárala, znovu sešila a vypadá teď takto.

Vycpala jsem ho dutým vláknem.

Otvor v zádech...

...zašitý otvor v zádech, kvůli větší pevnosti jsem zašívala bavlnkou.

Nakonec jsem vytahala ze švů všechny uvízlé chlupy a pořádně mu celý kožich vykartáčovala.

Přišila jsem mu také jazyk, ten původní byl utržený.

Detail opraveného oka.


 Zjistila jsem, že je mi milé hračky nejen vyrábět, ale i opravovat.


6 komentářů:

  1. dokonalá práce, báječný výsledek !!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju:-) Sama jsem byla z výsledku překvapená, když jsem ho porovnala s první fotkou. Během práce jsem tak nějak zapomněla, jak hrozně vypadal na začátku.

    OdpovědětVymazat
  3. Pánejooo, super nápad!!! A ten výsledek, kdo by to byl býval řekl... opravdu nádhera!

    Lí.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Lí, děkuju za hezký komentář. Jsem ráda, že se Ti líbí. Někteří dokonce naznačovali, že jsem z něj učinila lehkého metrosexuála;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jasněnko, to je neskutečná práce! Nádhera. :-) Ten pejsek je úplně jiný - nádherný. Jen tu sedím a žasnu. :-) Neskutečně šikovné ruce. Snad nebude vadit tykání. :-) Děkuji. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Doufám, že se mi časem pod ruku dostane další půdní poklad.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...