sobota 31. března 2012

Slepice na paprice s máslovými noky





 Recept na kuře či slepici na paprice máte určitě každý svůj oblíbený. Já dnes vařila poctivě vysportovanou slípku z našeho dvorku, kterou mi babička zkušeně rohla a očistila. Potom jsem opeřence vzala vlakem na výlet do Prahy, aby nás zde mohl potěšit svou chutí. Omáčku jsem uvařila ze zakysané i sladké smetany a pár kapek citronu + ze skvělé maďarské sladké papriky.

Nabídnu vám alespoň recept na máslové noky, který je z jednoho staršího Gurmetu. Nejraději mám k této omáčce právě noky, které mi chutnají tak, že je mohu jíst i samotné, nebo brambory, které si v omáčce pěkně rozmačkám vidličkou...mh.

Suroviny:
60 g másla
1 vejce
1 lžička soli
500 g hrubé mouky
300 ml mléka
1/2 lžičky prášku do pečiva

Postup:
Změklé máslo ušlehejte s vajíčkem a solí do pěny. Z mouky odeberte malou část, kterou promíchejte s práškem do pečiva a ponechte stranou. K máslu s vajíčkem střídavě zapracujte mléko a zbylou mouku. Těsto nechte cca 30 min odpočívat při pokojové teplotě. Poté zapracujte poslední část mouky s práškem do pečiva. Připravte si velký hrnec s vroucí osolenou vodou. O stěnu misky odkrajujte z těsta lžící nočky. Vařte je přibližně 8 min, poté ihned slijte nebo vylovte cedníkem.
Já uvařené nočky promastím máslem, aby se příliš neslepily.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...