sobota 31. března 2012

Dukátové buchtičky s vanilkovým krémem nebo vinným šodó

S vanilkovým krémem.

S vinným šodó.

Dnes jsem šíleně zaneřádila svou malinkou kuchyň, ale uvařila jsem spoustu dobrého jídla:-)
Kvůli dukátovým buchtičkám jsem prošla spoustu receptů v kuchařkách, ale nakonec jsem si nejvíce oblíbila ten od Kluků v akci. Neměla jsem žádnou celozrnnou mouku, tak jsem alespoň použila bio pšeničnou a povedly se výborně.



Nezapomeňte jejich povrch potřít máslem i po upečení, budou mít krásnou kurčičku.



Recept na vanilkový krém také najdete u kluků. Já na závěr ještě přidávám krapet rumu.
Recept na vinné šodó je z posledního čísla Gurmetu.

Suroviny:
300 ml bílého nebo růžového vína
70 g cukru krystal
1 vejce
1 žloutek
kůra z citronu, mně stačila bohatě z půlky

Postup:
Na plotnu postavte malý hrnec s vodou. Položte na něj misku, do ní nalejte víno, přidejte cukr,
zahřívejte a míchejte, dokud se cukr nerozpustí. Přidejte vejce, žloutek, nastrouhanou kůru a ručním šlehačem (nebo ručně, pokud jste svůj šlehač poslali do věčných lovišť, ehm:-) šlehejte do zhoustnutí.

Překvapilo mě, jak šodó krásně zhoustlo a jakou mělo krásnou barvu.
Ochutnala jsem a byla chutí velmi překvapená. Nejdřív mě zarazila, ale postupně se změnila v takovou příjemnou vinnou. S Honzou jsme to odborně posuzovali a shodli jsme se, že není špatná, ba dokonce velmi zajímavá, ale vanilková je vanilková. Pokud ale chcete svým buchtičkám dopřát nový rozměr, jděte do ní.

S vanilkovým

S vinným

5 komentářů:

  1. Fotky jsou k nakousnutí.

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, příště taky zůstanu u vanilky;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem se nechala inspirovat a včera byly buchtičky k večeři! Poprvé, ale ze špaldové mouky! Byly exkluzivní, ale jen mi přišlo, že se strašně dlouho pečou narozdíl od klasických..pořád jsem čekala až budou "dozlatova" a ono pořád nic :D

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem šťastná, že vám chutnaly;-) Já špaldové naposledy pekla ještě v době, kdy jsme bydleli na koleji a tam jsem měla k dispozici jen remosku. Takže dobu pečení v troubě asi nedokážu objektivně posoudit:-))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...