pondělí 14. listopadu 2011

Vepřové pečené pod citronovo-šalvějovým máslem

Suroviny:
vepřové (já použila krkovičku)
1/5 kostky másla
lístky šalvěje
kůra z půlky citronu
4 stroužky česneku
sůl, pepř

 
    Dnes jsem koupila cca 700 g vepřové krkovičky. Po příchodu domů jsem ji nechala ustát na pokojovou teplotu, nakrájela na plátky, osolila, opepřila. Smíchala jsem cca 1/5 kostky lehce rozehřátého másla se dvěma lžícemi nakrájených lístků čerstvé šalvěje a nastrouhanou kůrou z půlky citronu. Plátky jsem vyskládala do pekáče a každý jsem potřela vrstvou bylinkového másla. Do pekáče jsem přidala ještě 4 celé stroužky česneku. Prvních 10 min jsem pekla na 200°C, poté snížila na 180°C a pekla ještě hodinu. Nemusela jsem podlévat, šťáva z masa ve spojení s máslem vytvořily krásný výpek.



   












 Jako přílohu jsem podávala uvařené brambory. Po uvaření jsem je lehce opekla na másle, v němž jsem nechala zesklovatět šalotku a lístky čerstvé majoránky - krásně brambory ovoněla. 

2 komentáře:

  1. Milá Jasněnko,
    další recept co vypadá velmi chutně!
    Určitě ho vyzkouším. Jaruška

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, děkuju. Ještě že tě mám:-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...