sobota 5. listopadu 2011

Makronky 4

     Druhý den jsem se pustila do čtvrtého pokusu vybavena čtvrtým receptem:-)
Vytáhla jsem bílky z lednice několik hodin předem, což se ukázalo jako jeden z klíčů úspěchu!

Suroviny:
2 bílky pokojové teploty
100 g moučkového cukru
50 g mletých mandlí
20 g kakaa
60 g krystalu

Postup můj vlastní:
Bílky pokojové teploty (vejce nechat stát alespoň 6 hodin mimo lednici) vyšleháme se špetkou soli.
Nejprve malé otáčky a postupně přidáváme. Poté po lžících zašleháváme krystal. Sníh krásně zbělá a zpevní se. Pokud obrátíte nádobu dnem vzhůru, ani se nehne. Špičky, které z něho vytvoříte metlou se neohýbají.
Mandle, které jste pečlivě rozemleli, smíchejte s moučkovým cukrem a kaakem.
Smíchejte s bílky.
Dále už to znáte...naplňte cukrářský sáček a na pečící papír dělejte tvary dětských piškotů, jen o něco vyšší, ale velikostně stejné.
Nechte na plechu v pokojové teplotě zaschnout 30 min.
Pečte na 180°C 15 min. V mojí troubě bohatě stačí 160°C

Takže:
Vidíte ten krásně vyšlehaný sníh?:-)

Vidíte, jak je těsto tekuté, přestože sníh byl vyšlehaný dobře? Níže se dozvíte proč.














Chyby:
1. Sypkou a tekutou směs jsem míchala příliš dlouho, asi o 6 vteřin déle, než jsem měla:-)
Někde jsem si přečetla, že než člověk naplní cukrářský sáček hmotou, má na talířku vyzkoušet jednu makronku, jak je tuhá atd. Tak jsem to udělala, byla tuhá moc, takže jsem ještě chvilku míchala, těch pár vteřin, tím těsto trochu zřídne. A právě ta chvilka mi byla osudnou. Těsto zřídlo moc a šlo to zase do háje.
2. Popraskaný povrch, protože bylo moc řídké těsto.
3. O tom, že nemají "nohu" už ani nemluvím.
4. Jsou moc tenké, protože co? Těsto bylo moc řídké.
Tady vidíte, jak moc záleží na hustotě těsta.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...