sobota 5. listopadu 2011

Makronky 1

     Právě se tu začíná odvíjet dloouhý příběh. Téměř ze dne na den jsem se rozhodla, že upeču makronky. Nakoupila jsem loupané mandle a potravinářská barviva. A pustila jsem se do toho...pokud zrovna nejste v podobné náladě či se také nechystáte na makronky, je dost možné, že vám příspěvky s názvy "Makronky" přijdou příliš podrobné a nudné. Já jsem se ale rozhodla, že svůj příběh sepíšu podle pravdy!:-)
     Před pečením jsem pečlivě prostudovala několik receptů v kuchařce, časopisu i na webu. Získala jsem pocit, že upéct makronky je téměř "lážoplážo". Většina autorů uvedla suroviny, postup a jen výjimečně nějakou praktickou radu. Nakonec přihodili pár fotek ve většině případů krásných či alespoň ucházejících makronků. Opravdu by mě zajímalo, zda jsou všichni tak výborní cukráři a skutečně se jim makronky povedly na první pokus či měli zkrátka štěstí (v tom případě trošku závidím:-) nebo lžou a mají za sebou x nezdařených pokusů, které nikde nepublikovali?
     Nádherný článek o makronkách má na blogu Pan Cuketka. Rozhodně stojí za přečtení.

Takže jdeme na to, pokus číslo 1.
Recept je z posledního čísla gurmetu, celý ho budu citovat doslovně.
Suroviny na 30 kusů
2 bílky (vejce M), sůl, 150 g cukru moučky
120 g mletých a prosátých mandlí
potravinářské barvivo

1. Bílky vyšlehejte se špetkou soli do polotuha. Postupně do nich zašlehejte cukr a nechte společně v robotu šlehat tak dlouho, až se tvoří pevné špičky (při nadzvednutí metličky se špičky vůbec neohýbají). Obarvěte barvivem a ruční metličkou vmíchejte mleté mandle. Těsto tím částečně zřídne.
2. Cukrářským sáčkem nastříkejte na plech vyložený papírem na pečení kolečka o velikosti 4 cm. Nechte je v troubě předehřáté na 80°C asi 5 min zaschnout, poté zvyšte teplotu na 180°C a pečte dalších 6 minut. Makronky ponechte na plechu až do vychladnutí.
3. bod se týkal krému a plnění, to vynechám, neboť to momentálně není vůbec důležité.

Jsem odvážná a nestydím se zde prezentovat svůj první pokus. Následně si na fotografiích osvětlíme chyby, kterých jsem se dopustila.

 Chyby:
1. Nevyfotila jsem makronky zasyrova.
2. Povrch není ani trochu hladký, vidíme stopy nanášení těsta (ty kroužky na povrchu) = těsto bylo příliš husté.
3. Dalším důvodem, proč povrch není zcela hladký je fakt, že jsem rozemleté mandle dokonale naprosála.
4. Do cukrářského sáčku jsem použila příliš tenké zdobítko = příště použít to největší.
5. Použila jsem příliš mnoho potravinářského práškového barviva, šoupla jsem ho tam celé, ehm...
6. Na konci jsem už neměla sílu, přepatlala těsto do igelitového sáčku a naplácla vysoké množství těsta, viz makronky zcela vpravo. Ty se při pečení roztekly a spojily v jednu hmotu.
7. Povrch je nahnědlý = poslední minuty jsem netrávila u trouby a nehlídala a makronky se lehce připekly. Částečně to bylo způsobeno i tím, že jsem v troubě plech umístila příliš vysoko.

Pochvaly:
1. Většina makronek má stejnou velikost, protože jsem si pod ně vložila vlastnoručně předkreslenou šablonu - na A4 jsem si nakreslila kolečka o průměru 4 cm a šoupla to pod pečící papír. Nezapomněla jsem potom šablonu opatrně odstranit.
2. Všechny makronky mají svou typickou "nožku". Za to si uděluju pochvaly tři!

Chutnaly ale dobře. To je na makronkách to báječné, vzhled sice může pokulhávat, ale chuť je vždy lahodná.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...